diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Blodsocker och lillebror

Publicerad 2018-11-24 21:20:52 i Allmänt,

Längesen jag va här nu... 
 
ikväll va lillebror väldigt törstig. ”Mer vatten”. Lillebror är 6 år. Lillebror har inte diabetes, ej heller annan autoimmun sjukdom. Jag har heller inte kollat bs på honom på väldigt länge. Tror sist va på Kalmar sjukhus, på ett akutbesök för magont. Mitt under campingsemestern på Öland, körde vi till Kalmar. De ville kolla hans blodsocker och Olle 4år, sträckte då fram fingret utan problem. De hade ledig sett set utan protest 😉. Jag förklarade att hans storasyster har diabetes. Därmed hade han varit medlm det några gånger. Ikväll gjorde det inte ont, sa han. 6.2 Blev värdet och det är lugnt. Lilleman❤️. För några år sen var det mer iro att oxå han skulle drabbas, men nu tänker jag inte på det så ofta. 
Att vara lillebror lr lillasyster...lr syskon i övrigt till en diabetiker...det kan medföra att man få stå till ska. Men Olle har aldrig visat det. Mer än att få vänta ibland. Det kan ju faktiskt Stina oxå få göra ibland. 
 
Jag frågade Olle rätt tidigt va Stina hade för sjukdom. Hon fick ju det 2mån innan han föddes, så han vet ju inget annat. Han sa”diabetet” och ”intuin” tidigt. Han kunde inte säga S😂. 
 
Förra året på Öland, kom han springandes från toan till husvagnen ”Stina piper för låg”. Jag sprang o mötte henne på väg från tian. Duktig kille! Hon hade skickat honom. 
 
Lillebror❤️
 
vår flicka❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela