diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

positiva upplevelser

Publicerad 2017-12-02 22:45:45 i Allmänt,

Körledaren lägger fram förpackningen till lussebullarna, på fikat efter adventskonserten, så jag kan läsa ut antal kolhydrater. Fun light finns! 
 
Körledaren sa förra lucia, när jag va orolig för Stinas blodsocker under lussetåget, : händer t nåt så bryter vi och löser det. Inget värre än så ❤️
Vilket hjärta! 
Omtänksam pappa informerar om sockersaft och fun light... 
 
Min chef förstår mej. ”du har koll på jobbet och hemma måste du fortf ha koll” . Så ja... 
 
ikväll adventskonsert. Stina med sin barnkör o jag med min kör. Oro från mej att blodsockret ska hålla sig i check o att sensorn inte ska pipa. Båda står framme o sjunger samtidigt. 
Det gick bra. Övning ger färdighet i nervösa själen. 
 
 
När min arbetskamrat och vän, gjort dessa armband till mej o Stina. Använt Fight ist för fuck, för att det är finare på en 7åring ❤️
 
När lillebror 5år säger ”jag passar Stina”❤️, medans jag hämtar jos, när hon är låg vid läggning. 
 
När mamma o pappa kör 17 min hit så vi kan gå på julbord med Pelles jobb❤️ 
 
När usk arb.kamrater ringer mej ist för sköterskan, när det gäller typ 1 diabetes😂❤️. 
 
När man får höra ”du är en kämpe” ”du en en sååå bra mamma”, ”du behöver en kram” ist för att få höra att jag är gnällig. 
 
När nån vän delar nåt angående diabetes typ 1 på fb. 
 
När Stina får följa med kompisar hem efter skolan och bågar utmana sig själva fast att det kan vara läskigt med d1. Uppskattat när Stina får vara som andra
 
Förståelse från fritids och föris. Personal som kännt på. Försa samtalet efter debut till dagis. Svaret från fröken N ”det löser vi. Vi tar det då” . Uppmuntrande att direkt känna att dagis, det kommer lösa sig. 1,5 dag va jag med på dagis, sen kunde jag lämna Stina. Klippor. På fritids senare, likaså! Klippor! Min oro kunde vila. 
 
 
 
Min Stina snart 8år. Idag fick hon glasögon. Fina tjej! Med många fina människor föruntomsig
❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela