diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Stina på äventyr

Publicerad 2016-11-06 14:24:27 i Allmänt,

 
Stina hade Halloweenfest på fritids. Jag följde med. Det skulle vara godis, chips och popcorn. Det blir lite gissningslek då och jag gissade hellre själv än att be fritidspersonalen skulle behöva göra det. Hon blev hög, men faktiskt gick hon sen ner fint. Så min gissningslek gick bra! 
Superbra fest och superladdade kids!
 
 
I fredags efter jobb och dagis/fritids hängde vi lite hos vänner i Kättilsmåla. Mitt huvud värkte från natten till eftrmiddagen. Så när de fått mellis, säger Alle åt mej att åka hem o vila. Så blev det. Jag kunde åka hem o lämna båda två barnen där. Det är fortfarande ovant, efter att STina haft diabetes i 4,5 år. Att kunna lämna henne utan att vara så nervös. Hon känner  när hon blir låg, och säger till. OCh jag finns på telefon. OCh hon får frihet.
 
Idag är Stina hos en annan kompis, där hon inte varit ensam förut. Men de har inte ringt ännu så det går nog bra! Stina ville verkligen vara hos kompisen...och jag vet att denna mamman tycker det är okej. Så jag är inte nervös, men har telefonen i närheten! De har ätit mellis och Stina trycke själv. Kexen hon fick med sig var 5kh/kex plus en clementin. Allt klart!
 
Förra helgen sjöng Stina med sin kör i Lösens kyrka
Duktiga barn och ledare! Stina satt framför mej i bänkraden, mitt i kunde jag ge henne en frukt, så det kunde löpa på fint. Hon sjöng och inga pip från pumpen.Sååå roligt att hon vill sjunga och hittat en kör som hon trivs i ihop med sina kompisar! 
Under övningen var jag utanför och fotade lite. Hon fick vara själv, som hon vill. Och jag fick fota. Win win!
 
Tänk. November. Hoppas få en månad utan sensorstrul! I höst har vi hunnit reklamera två sensorsnäckor, som inte visat rätt värden och inte hållit veckan ut. Flera nålar har lossnat och hon har fått stickas med nya FÖÖÖÖR ofta. 
Kommande utmaningar blir väl förhoppningsvis snön, övernattning med kören, och komma ihåg att sätta mer tejp inför gympan i skolan;)
Haft lite bloggproblem så det inte går så bra att blogga på telefonen längre. 

kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela