diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Lynnig? Beslutsam!

Publicerad 2016-02-26 18:32:50 i Allmänt,

Är man mer lynnig som diabetesförälder? Varför? 
 
Fick tag i Stinas kommande rektor idag. Äntligen. Resurs vill jag ha. Lena vill jag ha. Jag sa det. Hon skulle va klar i planeringen i april. Känns bra. Jag ska återkomma då bestämde vi. Jag berättade att det skulle spara ekonomi åt både dem och mej att ta in nån redan kunnig och personligt lämplig. Hon höll med om att Stina inte kan räkna sina kolhydrater själv. Hon är ju bara 6år.
Min fråga nu e om jag kommer behöva kött på benen med lagar, regler, andra barns resurs-beslut mm lr om hon förstår allvaret och behovet... Ge oss tryggheten please! 
Hur kan vi förbereda Stina bäst för förskoleklass? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela