diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Möten

Publicerad 2015-09-25 20:51:08 i Allmänt,

 
 
Livet är fullt av möten. Möten av förundran, optimism, pessimism, glädje, sorg, oro, frågor, svar...och mycke mer. Många möten berikar och lyfter men vissa möten gör en konfunderad och långt ifrån upplyft. Då gäller det att se bortom sig själv och sina egna behov. Och att se att man faktiskt kan ge någon annan något, och att kunna lyfta någon annan genom att ge lite av sina krafter och resurser. Det, är vad som kallas medmänsklighet och vänskap. Alla har behovet av att få ta del av medmänsklighet. Alla har dock inte kört sig hur man gör det. Jag kan berätta att jag kan känna mej mer välsignad, lr upplyft, genom att ha lyssnat på nån annan. Jag vill kunna få hjälpa. Det är svårt att jämt hålla dig över ytan. Det kan bli för mycke för vem som helst! 
Jag är oerhört stolt över Stina! 5.5år och haft diabetes i 3,5år. Hon är en hjälte! Hon står ut med så mycke varje dag. Fast för henne är det naturligt. 
Idag hade vi ett möte. Eva. Eva är vår första diabetessköterska. Hon har gått i pension nu. Hon är saknad. Det är andra gången vi möter henne på maxi, och andra gången hon kommer fram o hälsar o pratar. Förra gången ville hon ärligt veta hur allt gått och har vi mådde. Vilken stjärna ⭐️! Vilket hjärta. Hon mådde bra och skulle ha baktillbehör. Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela