diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Allvar och planerad lr oplanerad tillvaro

Publicerad 2015-11-10 20:47:55 i Allmänt,

Det kan störa men ofta att jag är ett kontrollfreak som behöver planera. Jag är inte jättespontan och har svårt att bestämma mej. Diabetes typ1 är en sjukdom som kräver sin planering. Matintag på regelbundna tider och uträknat på korta och långa kolhydrater, plus fett. Ja en bra sammanställd måltid. Typ. Detta går ju att planera. det gör vi. Vi äter på ungefär samma tider varje dag. Jag tror att min planeringshjärna har fått spelet i land, just för att flera saker med diabetes typ1 inte går att planera. Blodsockret lever sin egna värld. blodsockret går lite som det vill. Fast man gör likadant kan det bli rätt stor skillnad från dag till dag. Det går inte planera! när saker slutar fungera, lr strular. Det vet man aldrig i förväg! 
Därför, det man kan planera och kan ha kontroll på, blir viktigare. 
En sak e sensorn. Den visar fel. Lossnade ikväll.
Kom till dagis. Sensorn har visat felvärden. Den har vsrit knepig. Tröttsamt. Ledsamt. Låt mej bara få andas lite. Ne då passar den på att lossna. Tråden som sitter i huden, ligger platt utanför minsann... Satte ny. Kom blod. Skit! Kan bli hur som helst. Tröttsamt. Maktlös! 
 
Ett hopp tändes dock idag! En strimma! En kram på det faktiskt. Återkommer om
det. Men blir det så, blir det som jag vill!! Då e vi trygga! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela