diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Solresa

Publicerad 2015-05-22 21:44:00 i Allmänt,

Detta är en solresa. Som alla. Alla vill bada. De flesta vill sola. Barnen leker...och solar. Fast de inte tänker på det. Stina sitter i sanden och leker. Hon har baddräkt. Under baddräkten sitter pumpfästet på rumpan. Den syns, om man vet om den o tittar, igenom i sin kontur. Hon struntar i den. På magen sitter sensorn. Den har hon ett tegaderm-plåster över för att den inte ska lossna i sin tejp. Nu med alla bad. Funkar bra! Har hon bikini, syns det. Hon bryr sig inte. Jag har sagt till henne att frågar nån vad det är...så svarar hon att det är en sensor och att hon har diabetes. Är nån dryg, kan hon säga typ, va glor du på?! När hon sitter i sanden och inte vill bada, har hon pumpbandet runt magen, utanför baddräkten. Den syns. Hon ber att ta bort pumpen när hon ska bada. Då tar vi bort den. Ibland behöver hon lite insulin för den stunden, ibland inte. Det får man gissa lite. Hon har inte behövt det de flesta dagarna här. När vi badar i poolen tar vi bort pumpen. Så badar hon typ 45 min. Funkat bra. Legat bra i bs förutom kvällarna. Men huvudsaken är att hon inte mått dåligt av det. Ikväll har vi temporär basal. Då va hon och jag vid poolen o fotade lite. Hon e söt ❤️. Här en bild från igår😉.
Mina föräldrar är här. Dom hade barnen i förmiddags på en runda till lekplatsen. Kvällen innan va vi ute ensamma när Pär fyllde år. Jag känner mej inte orolig. Men jag känner mej ovan och utan kontroll. Jag är tacksam att inte dom är oroliga utan vill avlasta och hjälpa oss.
Dom spelar spel med Stina oxå, som hon älskar. Ja vi spelar allihop. Denna vecksn har vi spelat luffarschack. Här med de rosa pumptillbehören 😉 Nu tar vi helgen å njuter. Tacksam att vi är friska och utan pumpstrul mm. Fast vi har en rosa reservpump med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela