diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Glutenfritt utbud

Publicerad 2015-05-20 21:06:00 i Allmänt,

Som jag berättat förut, har diabetes typ1 och glutenintolerans ett samband. Nu råkar det vara så att Stina har både och. Här i Spanien verkar de ha lite koll på glutenintolerans. T.ex idag på Mc Donalds, fanns det glutenfritt bröd till burgaren 👍🏼. Och Pär va nyss iväg o hittade glutenfritt bröd i affären OCH mjöl. Nice! Annars har jag ju mitt kort oxå, på restaurangbesök. Positivt!!
Nu har vi haft en kväll och natt med lågt blodsocker. En kväll med bra blodsocker...efter att vi sänkt basalen hela kvällen...och Pär sänkt den på natten. Och nu ikväll högt blodsocker 😏. Ibland HATAR jag diabetes!! HATAR!! Man kan ju inte ta semester från D1. Inte göra utan att planera, och inte förutse. Ikväll gjorde vi likadant som igår och det blir totalt annorlunda! Det är tröttsamt att leka bukspottkörtel! Den, av pumpen, föreslagna korrigeringsdosen, halverade jag just... Chansning. Dryg väntan på 2 timmar följer...även om vi inte måste sitta uppe o vänta dessa timmar. 17.2 va siffran. 17.2 kan ta sig i röven!! (Denna blogg vill fortf inte lägga upp bilder. Kanske hemma sen) Idag på mc.d visade även Spanien att de skriver ut KH/100g. Lättare att räkna kolhydrater då oxå. Ett plus till, till Spanien👍🏼. Idag har det varit kallare och molnigt o blåsigt på fm. Kanske därför hon blev så hög ikväll?! Iaf...hoppas på fint väder imon på Pärs födelsedag! Hej hopp. Imon e en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela