diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Provsvar och värden

Publicerad 2015-03-03 22:25:00 i Allmänt,

 
Om några veckor är det årskontroll för Stina. Då tar man glutenprover, struma och sånt. Nu har vi precis tagit transglutaminas-prover. De hade gått upp från 40-61 😏. Jag tror det kan bero på att hon antingen fått i sig nåt med gluten, lr att värdet svajar lite. Det kan ju ta två år innan tarmen är läkt. Lr min skräck, att hon inte ska tåla vetestärkelse heller. Skräcken att behöva läsa på allt o lära om. Och att behöva säga till Stina "nej du kan inte äta detta längre". Lr det där" lr... Ja du fattar poängen. Det är ren skräck!! Visst hon kommer leva. Men alså... Nej, det får inte vara så!! Och jag ska inte ta ut det i förväg. Men pax för att inte säga det till henne. 
 
 
Förkylningar här. Olle o Pelle har det värst. Olle e lite klen o känslig. Pär trött och hostig. Jag har ont i kroppen. Imon blir Pär hemma med Olle. Stina får gå till dagis. Det gör hon gladeligen! Blir lugnast för alla. Jag ska jobba kvällen. Nu hinner vi vila på fm. Jag kommer gå på värktabletter. 
 
Lite strötta
 
Vi vi delar på oss på natten. Pär tar soffan å bä. in Olle till mej när/om Olle vaknar. Å Pär tar Stina, som är hög. Säkert förkylning i kroppen på henne oxå. Senaste veckan har nån natt varit bra bs, nån låg och nu hög. Fågel fisk och mittemellan 😉. 
 
Gonatt! 
 
Vi vi har det bra...här på landet👍
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela