diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Ibland

Publicerad 2015-03-05 18:02:00 i Allmänt,

Ibland önskar jag att jag kunde säga att vi struntar i middagen idag. 
Ibland änskar jag att jag kunde säga, du slipper äta upp.
Ibland önskar jag att hon kunde få äta hur mycke smet hon ville. 
Ibland önskar jag att hon kunde, nån gång, käka fritt med godis. Utan att väga. 
Ibland önskar jag att hon kunde springa o cykla hur mycke hon ville å vi slapp tänka hur det påverkade blodsockret om några timmar. 
Ibland önskar jag att hon kunde bada fritt i flera timmar, utan massa stick i fingret. 
Ibland önskar jag att hon hade en kompis som oxå har diabetes så de kunde ha roligt ihop och förstår varann. 
Ibland önskar jag att hon kunde springa iväg med sina kompisar...utan min oro.
Ibland önskar jag att det va enkelt att transplantera en bukspottkörtel.
Ibland önskar jag att livet va enklare. 
Ibland önskar jag att jag slapp tänka kolhydrater och blodsockervärden. 
Ibland...lr ofta, önskar jag att diabetes inte fanns!
 
Men ofta kör man bara på...och räknar kolhydrater, väger, begränsar, utmanar och lever. Ett liv med diabetes är oxå ett liv. Man lär sig. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2015-03-05 19:54:59

Kram ❤️

Postat av: Mia

Publicerad 2015-03-10 15:23:58

Alltid kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela