diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Ny pump

Publicerad 2015-08-10 21:07:44 i Allmänt,

Hej!! Ett dygn blev det, utan pump. Gissa doser, mycke korrigering med insulin och spänning. Jag va helt slut när den nya pumpen väl satt på plats igen. Dagen efter pumphaveriet skulle nya pumpen komma. Jag följde DHL:s uppdatering om vart det befann sig Holland - Tyskland - Danmark - Malmö. Därefter inga uppdateringar. Så påväg till jobbet ringer jag DHL och då har pumpen blivit ompackad i Ronneby och var påväg till oss👍🏼. Pär ställde in allt, satte pumpen och sensorn. Allt fungerade fint!
Stina fick en ny pump. En rosa pump 💞. Hon blev sååå glad att den va rosa. Tänk att de ville fixa det. Tänk att jag iaf kunde ge henne det...för jag bad ju om det. Mitt i kaoset, på engelska😉. Jag är tacksam för pumpen! Det blir så mycke enklare! Och Stina tyckte sprutan i skinkan gjorde ont, men inte dem i magen. Reflektioner från en 5,5åring. Igårkväll såg det ut såhär
Ett sådant nattvärde efter dagens mycke bad, varmt ute mm. Ja det kan bli hur som men ikväll var temporär basal ett bra beslut! Upp och ner ner och upp, grisen gal i granens topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela