diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Värme och oro

Publicerad 2016-05-24 11:05:53 i Allmänt,

det är varmt och skönt, ute. I mitt huvud är det stundtals kaos och vissa gången ingen go alls. Med värmen kommer andra insulinnivåer. Speciellt när vädret skiftar i värme och dan efter kyla. Natten likaså. När vi tänker sänka insulininställningen, blir hon hög ist. 
Jag får ångest av alltihopa. Sjukskriven. Oro över förskoleklass-start i höst. Imon ska vi träffa förskoleläraren och skolsköterskan. Planera samtala och byta erfarenheter. 
Ge mej frid i mitt huvud och mitt bröst. 
 
Stina mår bra. Imon ska dom ha avslutning för hennes avd på dagis. Allt går närmre ett avslut. Lämna det trygga. Flera som kan ha hand om Stina, och ny uppstart igen. Jag är labil. 
Ge mej ork och stabilitet.
 
hur ska det bli? Bra tror jag. Men just nu har jag noll kontroll. Jobbigt! 
 
Hur ska jag tänka och hur ska jag lära mej att hantera det? 
vill vara varm i hjärtat. Och inte ge Stina nån oro utan bara låta henne se fram emot skolmiljön. Ta mej dit i känslan...det blir bra. Igår och idag. Når jag inte fram dit. Ångesten trycker i bröstet utan att ge panik. Maler. 
 
😖😖😖😖
 
imon lite jobb först. Ser fram emot det tror jag. Men tyngden vill jag lägga hemma...💖. Over and Out. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela