diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Sätter om

Publicerad 2015-10-19 22:29:00 i Allmänt,

jobbat 28h på två dygn. kommer hem. Vill sova. Dagen har varit bra här hemma. bs har varit lågt en gång. Ikväll 13 i bs. Då kommer jag på att nålen inte är bytt... Tröttsamt. Det är oftast jag som minns det och har koll på det. Varför? Jo för att mannen tycker inte den behöver bytas var tredje dag. Fast rekommendationen är så. Jag skiter oxå i det ibland. Men som ikväll var det fler dagar sen än 4. Såg att den befintliga nålen satt löst. Hans argument är att andra nålar kan sitta längre. Andra pumpnålar. Kan hålla med. Men nu e det ju såhär. 
 
Natten innebar en korr och lite skrik i sömnen. Och en nerkissad säng av lillebror. Lägger mej återigen på madrassen i hallen. Även om jag inte klarar det så många nätter i rad som min man. Skönt att jag har honom! Korr. Ett sånt där beslut man måste ta enskillt, varje gång. Kan bli bra, låg, fortsatt hög, varje gång. Läsa av situationen. Svårt
idag lämnade jag Stina på barntimman. Hon brukar gå från dagis och dit. Men en månda i månaden är hon ledig. De äter frukt 30 min in i samlingen. Då behöver hon insulin. Nu inför denna gången hade Stina berättat att hon inte skulle gå för "hennes mamma" ville inte va utanför o frysa. Plus åka fram o tillbaka flera ggr
 Då erbjuder sig hennes resurs/pedagog på förskolan, att gå in o ge Stina insulinet för frukten, som hon brukar göra när hon har dagisdag. Vilken underbar människa! Jag blir varm. Blev min man oxå! 
 
Hon är en ängel! 
 
Imon är det dags för ridning igen... 
 
Morss
natti från madrassen. Klockan ringer 5.37 imon...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2015-10-20 06:15:35

❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela