diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Lillebror

Publicerad 2015-07-26 20:58:36 i Allmänt,

Lillebror är 3år. Just börjat slutat med blöja. Pottan e intressant. Och han kissar mycke. Senast i förgår kollade jag hans bs. 5.1. Perfekt! Lite orolig är jag att han ska få det kan oxå. Hur orkar man då? 2 barn att kolla om natten...låg/hög på olika tider. Olika doser. Olika reaktioner. Ne jag tar inte ut nåt i förväg! Pär komjust in när jag lägger Olle och säger Stinas värde på 7.5 med två pilar ner...sensorn hänger inte med och 0.400E aktivt insulin. Hon behöver nåt. Får bli två bitar från en kinderchoklad, för att stanna upp det. Då säger Olle att han oxå vill ha choklad. Jag berättar för honom att Stina är låg, så hon behöver det. "Okej mamma" säger han när jag säger att han inte får nu. Så pratar vi lite o jsg säger att han ju inte ha diabetes å jag hoppas att han aldrig får det heller. Men om att han får det så löser vi det (utan större tilltro till min ork). "Ja ha ingen pump" säger Olle. Ne Olle har ingen pump. Och jag hoppas han slipper allt vad pump och diabetes heter!! Hörde om en som Pärs syster känner, hon har två söner. Den äldre på typ 9år, har haft diabetes ett tag. Den andre, några år yngre, har fått diabetes nu 😏. Varför? Det skrämmer mej! Gode Gud, beskydda min son!! Beskydda oss från att denna sjukdom tar över mer tid, ork och glädje i vår familj! ❤️ God natt alla kämpar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela