diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Återbesök

Publicerad 2015-01-05 21:04:32 i Allmänt,

 
Roligaste lekrummet där Olle stuvar in vagn och rullstol i lilla stugan. Der va söndag och rätt lugnt, iaf va det såg ut i lekrummet/väntrummet. 
 
Doktor Katrin loggar av Stinas pump och tycker det ser bra ut. Vi har ändrat basalen på ett oar ställen, sen besöket. Och även korrigeringskvoten. katrin tar sig även tid för att förklara uträkningssättet på 250-regeln och 500-regeln. Man räknar olika, olika tider på dygnet efter att man är olika insulinkänslig T.ex på morgonen mot mitt på dan. Jag ör kass på matte och räkna. Jag tror att det fattas nån koppling där i min hjärna! Lr så "löder" det inte så bra just där😉. 
 
När skulle gå säger läkaren att de fått in årets första diabetiker. Då känns det hemskt. Man forslas tillbaka i tiden. Och tänker oxå bara på senaste tiden...att detta får de gå igenom...lr liknande. Inte alls kul!! 
 
BS har legat bra nu. Fått korra om natten och nu inatt va jag vaken en halvtimme då hon va låg. 
 
Annars är det nu två veckor tills vår prinsessa fyller 5år och då ska ha sitt prinsesskalas. Jodå inbjudningarna är utlämnande och vi satsar på tjejerna i år. Alla tjejer på Stinas avd, vilket är sju st med henne själv. Och två pojkar. Nu vet jag va hon vill ha för godisgrejer i påsen och ska bara komma på nån grej oxå. Vi brukar ha annat i påsen än bara godis, för att dra ner på mängden . T.ex snörsmällare, lera, reflex, klistermärke, tatuering studsboll. Ska bara komma på nåt fyndigt att lägga i tills i år. Tips mottages gärna! 
 
I fredags när vi hade gäster och Stina tar blodsocker för att hon är låg, vill Olle oxå ta. Det får han. Fint värde på båda! idag sa att till mej stt Stina inte äter... Han börjar lära dig 😉. 
 
Ha ha en bra tisdag!! En röd sådan! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela