diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Första gången hos kompis

Publicerad 2015-08-15 21:00:52 i Allmänt,

Hey!!! Varmt idag. Mycke varmt! I veckan skrev en dagismamma till mej om att hennes dotter, som är Stinas dagiskompis, ville leka. Vi bestömde som idag, lördag. Hon sa att det va okej om jag ville lämna Stina en stund. Så idag efter lunch lämnade jag Stina hos dem. Jag visade hur man kollade värdet på pumpen och hur man tog blodsocker. Sen berättade jag att sensorn visar pilar då och då upp lr ner, och att de kunde kolla fingret då...och ge dextro. Vid högt värde kunde Stina trycka bort det och jag sen åtgärda det när jag kom till mellis. De lekte. Bs låg bra. Till mellis efter päronet blev Jon låg men sen blev det bad,utan insulin hon förlorade under badtiden. Det blev bra ändå. Då simmar hon. Pär sa nåt igår om att hon simmat lite. Hon ville ta av puffarna och jag lät henne, när M:s mamma va i poolen oxå. Då simmar hon👍🏼. Inga dyra simskolor här inte😉. Toppen! Sen hoppade hon från kanten och simmade in till stegen. Jag blev rörd och stolt!! Nu ligger flickorna i Stinas rum och ska sova. Hoppas M kan somna. Stina somnar ju oftast snabbt och är toktrött efter dagen.
"Stina sa idag, då slipper jag dej och Solle o pappa en stund. Olle är ju så tjatig". Så hon va nöjd o inte rädd att vara borta. Det trodde jag inte. Bara jag som e harig gör diabetesen. Men jag hade bestämt mej. Och mamman hade tagit upp det. Så då får man ge Stina chansen och bjuda diabetesen på dans😉. Jag känner mej glad och tacksam för detta!! Och det sa jag oxå till M:s föräldrar!! Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela