diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Mormor på besök

Publicerad 2016-05-05 20:56:20 i Allmänt,

 
Det är torsdag. Jag har jobbar kortdag. Jag är sjukskriven. Trött, utmattad och ångest med bedstämdhet. Typ. Men det börjar bli bättre. Så det vi bestämt sen länge blev av. Pär åkte till Götet för o hjälpa sin syrra bygga altan. Jag/vi har mamma/mormor hos oss. Det betyder mer vila för mej på dagarna och även att jag kunde jobba idag. 
 
jag har bestämt att Olle somnar i sin säng och sen kan han komma in till dubbelsängen när han vill. Stina somnar där. Så slipper hag ränna till hennes rum lr va rädd att jag missar nåt larm. Hon är glad att få sova där med mej. 
Första natten va cool. Inga larm. Ingen korr med extra insulin lr dextro. Gött!! Hoppas på liknande natt inatt. Och att de inte vaknar halv sju 😱😉. 
Det hör till saken att vi nästintill aldrig, åker iväg över natt, nån av oss. Tillsammans, nån gång per år som det ser ut nu. Men det kan va skönt för honom. Och min tur kommer!
 
Nu har det varmt varmt ute. Så det är en inställningsperiod med insulinet. Men hoppas detta håller några nätter. Vädret har stor betydelse i hur kroppen tar upp insulin och på hur mycke som behövs. 
Idag satte jag ny sensor. Hoppas den håller sig fint oxå! 
Ikväll blir det sova tidigt! Trött... Och imon blir det ledigt/sjukskriven. Får se vad vi hittar på. Jag önskar jag orkade en idé jag har men får se. Blur kanske nån kort utflykt nära hem. 
 
Sov gott!! Hoppas bs låter mej göra det oxå. Tack mamma att du är här ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela