diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Fritids

Publicerad 2016-08-10 21:42:01 i Allmänt,

imon ska vi till fritids och skola in. Stinas första dag. Hon är väldigt spänd och förväntansfull! stina tycker jag kan va där, men helst inte med henne😉. Imon tänker jag visa skolsköterskan och fritidspersonalen J, hur man byter insulin-nålen mm. Sen vill jag gärna se hur Stina kommer ha det. De går ställa frågor och hag kommer lämna henne en stund. Hoppas nån kompis e där nästa vecka oxå så hon har nån att ha roligt med! 
 
Idag ringde skolsköterskan. Hon bara skulle killa så vi kom imon. Hon kommer då. Hon berättade oxå att hon tröffat vår diabetes-ssk. Hon hade varit på barnmott o övat på pump mm. Stort! Eget initiativ. Hon ska oxå träffa fritidspersonal på måndag o gå igenom om diabetes. 
 
Jag önskar det ska gå lika bra imon och att de lär sig lätt. Jag känner mej inte orolig just nu. Men spänd på hur det kommer flyta med allt nytt. 
 
Jag vill inte ha mer ångest nu... Även om hag mår bättre än i maj. Upp och ner. Sjukskriven halvt, en månad till. Sakta sakta med tålamod?! För min lilla tjej...som börjar bli stor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela