diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Läkarebesök och kalas

Publicerad 2015-09-05 21:08:29 i Allmänt,

Stina och jag lämnar Olle på förskolan. Vi åker mot sjukhuset och diabetesmottagningen. Hissen är alltid rolig. Sen vi började pka dit när Stina va 2år och 3mån, har hon alltid fått trycka på knapparna. Vi sätter oss och väntar. Det är Mellistid
När äpplet är framtaget får vi komma in o väga, mäta och sticka i fingret. Sticket är till Hba1c, medelblodsockret senaste tiden. Tror det ska ligga mellan 42-52 enligt rekommendationer. Men så hjälper inte alltid allas våra jobb med sjukdomen. Denna gången låg det på 56. Godkänt och inte alls särskilt dåligt. Det har varit både högre och lägre förut. Vi pratade dagis, inställningar på pumpen, livet och annat. Stina ville gå ut efter en stund och satt då med min telefon. Hon ville till dagis. Bara i år har 7st barn och ungdomar insjuknat i diabetes typ1, i bara Blekinge. Där vi kom ut i väntrummet satt en mamma där med sin 1,5åring. Hon hade oxå diabetes. Och sensor och nya Medtronics pump. Tänk va bra att det finns pump! Lilla tjej. Lilla mamma. Mitt hjärta ville krama om henne. Hoppas vi möts igen! Kalas. Barnkalas. Leka, äta, leka, äta, öppna paket, äta och godispåse. Jag hade livat Stina att sitta utanför idag. Det va i bygdegården. Jag satt på verandan. Hon skulle komma när de skulle äta , om hon mådde dåligt lr pumpen pep. Hon höll sin del. Jag höll min. Hon hade roligt! Det gick bra och trots typ 100kolhydrster på bara 2timmar, låg hon fint efteråt och senare vid middagstid. Inte gör att det brukar bli så men denna gången lyckades det!! Då åt hon inte allt i godispåsen. Det va rätt mycke där i. Men allt var glutenfritt. Toppen!! Lycka!
Imon blir det söndagsskola. Ny dag. Men först ny natt. Natten som var låg bs fint! Det är ett lottospel. Fortsatt trevlig helg! Som jag för övrigt brukar jobba. Lycka att gått byta till var fjärde helg👍🏼. Morss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela