diabetesfamilj.blogg.se

Skriver om hur Diabetes typ1 hos vår dotter påverkar vardagen, och vår familj.

Fb

Publicerad 2015-04-30 20:48:20 i Allmänt,

Facebook. Detta ställe där många ska visa upp hur positivt allt är, utan att visa det realistiska nånstans. lr där nån skriver saker som ör jobbiga o dennes vänner skiter i att kommentera alls...där denne vill ju bara ha uppmärksamhet. 
Varför inte bara visa hur det är lr annars hålla truten. Då menar jag inte att man måste bli privat, men att sluta försköna! 
Och när denne vän, som mycke väl kan vara jag, "vill ha lite uppmärksamhet" lr omtanke och empati, bara visa det Då. Allt som krävs kan ju för tusan vara ett litet hjärta 💖. 
 
 
På facebook finns grupper för föräldrar till barn med diabetes typ 1. Där kan vi fråga varann saker, kr få nån som förstår och vet hyr det kan vara. Men oxå visa just detta för någon annan i samma situation. Empati är viktigt!! 
idag skrev jag på instagram att orken va slut o att jag behövde bättre sömn. Då skrev en vän, mer sömn åt föräldrar. Håller med! Denna föräldern är inte diabetesförälder. Men många föräldrar sover dåligt. Vissa barn är sjuka mycke, drömmer mardrömmar lr skriker om nätterna. Många barn är svåra att natta och tar timmar på sig. Mitt diabetesbarn gör även något av det...förutom sin diabetes. Men allt kan vara jobbigt och att vara förälder med lr utan D1 är vissa perioder jobbigt! Att stötta varande är a och o! Stöttning genom livet bygger broar för framtiden. Att känns sig igenkänd och förstådd. Med lr utan sjukdomar. 
Jag vill tacka dom som stöttar oss. Det är inte många nära inpå. Men jag kan känna mej uppmuntrad och påhejad. Och det uppskattar jag. Och lever på. 
 
Jag hoppas Stina oxå får ha såna vänner och arbetskamrater i framtiden ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela